Stalo se

Co se stalo, co se děje a co se chystá...

Menší města převálcoval Tábor lepší nabídkou

Tábor - Městu přibude další starost, a to o stadion Míru, z něhož by chtělo udělat nejmodernější sportoviště v severní části kraje. Zastupitelé na svém minulém zasedání dali jednomyslně najevo, že jsou pro bezúplatný převod stadionu z ministerstva obrany. Táborské listy - 6.3.2004Tábor - Městu přibude další starost, a to o stadion Míru, z něhož by chtělo udělat nejmodernější sportoviště v severní části kraje. Zastupitelé na svém minulém zasedání dali jednomyslně najevo, že jsou pro bezúplatný převod stadionu z ministerstva obrany. Loni v říjnu ministerstvo obrany uzavřelo dvacetiletou nájemní smlouvu o užívání stadionu občanským sdružením AC Tábor žádajícím čtyřmilionovou dotaci na rekonstrukci z Českého svazu tělesné výchovy (ČSTV). Ministerstvo financí ale neudělilo výjimku ze zákona na prodloužení nájemní smlouvy z pěti na dvacet let. Na druhé straně armádě doporučilo převod stadionu, seznámil zastupitele s novou situací místostarosta Jan Babor (ČSSD). Starosta Tábora František Dědič (ODS) následně vedl na ministerstvu obrany jednání o urychleném převodu, aby AC Tábor letos nepřišel o dotaci z ČSTV. To armáda akceptuje a je ochotna se vzdát nejen stadionu, ale i haly a celého zázemí, to znamená i bývalé vrátnice a manipulační plochy u parkoviště u plaveckého stadionu, upřesnil Babor. Odhadem bude třeba do stadionu Míru celkově investovat kolem 25 milionů korun. Tábor požádal Jihočeský kraj o grant a vypadá to tak, že budeme úspěšní, řekl nám včera Dědič. Jistotu bude mít až 30. března po hlasování krajského zastupitelstva. Soběslav - Město se rovněž ucházelo o osmimilionový grant s minimální spoluúčastí 20 procent na modernizaci atletických drah, doskočišť a dalších sektorů s projektem šesti drah s rozšířením na osm v cílové rovině. Oficiální informace nemáme, ale vím, že přednost ve výběru dostala velká města se silnými atletickými oddíly a finanční prostředky obdrží pravděpodobně Tábor. Byli jsme připraveni investovat více než čtyři miliony. Pokud bychom chtěli osm drah jako Tábor nebo České Budějovice, podíl už by byl poloviční a pro osm milionů už bych ruku nezvedl ani já, řekl místostarosta Zdeněk Vránek (Nejsme stranou). Veselí nad Lužnicí - Kraj oproti zadání nakonec preferoval kompletní osmidráhu. Kdybychom to věděli, mohli bychom o rozšíření dráhy uvažovat. Osm drah z pětice Písek, Soběslav, Veselí nad Lužnicí, Tábor a České Budějovice nabídla jen poslední dvě města. Tábor navíc větší spoluúčast, uvedl místostarosta Jaromír Novák (ČSSD), který se výsledky jednání rady kraje dozvěděl bezprostředně před středečním jednáním zastupitelstva města, kde o nich také informoval.